4 kluczowe składniki odżywcze dla kobiet Wellness!

4 kluczowe składniki odżywcze dla kobiet Wellness!Kobiety wymagają odżywiania i ćwiczeń na każdym etapie. Wraz z wiekiem kobiety zaczynają się podatne na choroby takie jak problemy z sercem, insulinooporność, problemy z kościami i więcej zaburzeń równowagi hormonalnej. To powiedziawszy, konieczne jest, aby kobiety uwzględniały bardziej zrównoważoną żywność w swoim codziennym życiu. Mając to na uwadze, oto lista najważniejszych składników odżywczych dla kobiet na co dzień blogowypamietnik.pl.

  1. Wapń

Wraz z wiekiem kobiety stają się podatne na utratę masy kostnej. Aby zmniejszyć te zaburzenia kości, należy spożywać zalecany poziom wapnia od 400 do 1000 mg na dobę. Najlepszymi źródłami wapnia są mleko i produkty mleczne, zielone warzywa liściaste, migdały i nasiona.

  1. Żelazko

Niedobór żelaza może powodować osłabienie, brak koncentracji i większą podatność na infekcje. Zwykle jest bardziej powszechne u kobiet ze względu na różne czynniki, w tym brak odżywiania. Zalecane spożycie żelaza wynosi około 18 do 21 mg / dobę. Aby zjeść dobrą ilość żelaza, zdecyduj się na pełnoziarniste zboża, ziarna, nasiona, orzechy i jaggery.

  1. Folian

Popularny jako magiczna pigułka dla ciężarnych matek, kwas foliowy jest również dobry dla układu odpornościowego, produkcji energii, zapobiegania anemii i może również pomóc w ochronie przed chorobami serca i udarem. Rzeczywiste zapotrzebowanie kwasu foliowego wynosi 500-100 μg / dzień. Niektóre z dobrych źródeł kwasu foliowego to świeże zielone warzywa, rośliny strączkowe i wątroba.

  1. Magnez

Pomaga organizmowi radzić sobie ze stresem, generować wystarczającą ilość energii i budować zdrowe kości. Pomaga także wzmocnić mięśnie i układ nerwowy. Według I.C.M.R, spożycie magnezu w diecie dla utrzymania równowagi wynosi około 350 mg / dzień. Dieta na bazie zbóż, roślin strączkowych i warzyw może zapewnić odpowiedni magnez.

W pandemii chorób związanych z stylem życia, takich jak cukrzyca, nadciśnienie, otyłość, stres itp., Jesteśmy świadkami grzybobrania tzw. “Centrum fitness” “klinik odnowy biologicznej” “gwarantowana utrata masy ciała” w każdym mieście w całym kraju, wziął forma przemysłu. Ale zanim wyruszysz w podróż, aby uzyskać idealną postać szkła V lub godziny, przeczytaj poniższe wskazówki. Te proste wskazówki nie tylko sprawią, że twój program ćwiczeń stanie się radością, a także osiągniesz pożądane rezultaty bez powodowania długotrwałego uszkodzenia ciała.

Najczęstszym błędem jest to, że ludzie próbują osiągnąć zbyt wiele, chłopaki, Rzym nie został zbudowany dzień, Arnold nie został Panem Świata za jeden dzień, Usain Bolt nie zrobił rekordu świata w jeden dzień, lata ciężkiej pracy, niesłabnącej woli i wytrwałości idzie do osiągnięcia tych wyników.

Po sesji jogi wykonuj "shavasan" przez co najmniej siedem minut.Wyznacz realistyczne cele, daj sobie czas, krok po kroku, nie karaj ciała i umysłu, to stały i stopniowy wysiłek, który przyniesie ci rezultaty, a nie krótki wybuch aktywności.

Jeśli masz dużą nadwagę, przygotuj profil lipidowy i EKG przed przystąpieniem do jakiegokolwiek programu fitness.

Zapraszam do lekarza z raportami, dopiero po poradzie lekarza rozpocznij ćwiczenie.

Jeśli masz cukrzycę, nigdy nie ćwicz na pustym żołądku, spożywaj lekkiego posiłku lub przekąski przed rozpoczęciem pracy, trzymaj też cukier lub cukierka na wypadek, gdyby wystąpiły jakiekolwiek objawy hipoglikemii, natychmiast zjedz cukier lub słodycze odpocznij.

Zawsze należy odpowiednio rozgrzewać, zanim zaczniesz robić ciężary, bo inaczej zraniłbyś mięśnie i stawy.

Jeśli lubisz biegać, staraj się nie pobiegać po drodze, gdzie tylko można pobiegać na miękkiej glebie. Upewnij się, że nosisz buty z podeszwą, które zapewniają dobre pochłanianie wstrząsów, aby zapobiec urazom stawów kolanowych i biodrowych.

Pij wodę przed, podczas i po wysiłku, odwodnienie jest najczęstszym powodem, dla którego ludzie otrzymują skurcze mięśni, zmęczenie mięśni, a nawet ciemność podczas ćwiczeń.

Nigdy nie stosuj suplementów “spalających tłuszcz” “na masową skalę” bez porady lekarza, wiele z nich ma leki, które mogą trwale uszkodzić twoje zdrowie. Mogą nawet przynieść zmiany w zachowaniu, powszechnie zwane wściekłością steroidową.

Po treningu ochłodzić się, pić wodę, odpoczywać przez co najmniej 15 minut. Następnie zjedz coś bogatego w białko (protein shake lub baton proteinowy) i trochę węglowodanów (najlepszym wyborem jest chapati / roti)

Jeśli lubisz ćwiczyć jogę, to ta sama zasada obowiązuje tutaj, zacznij powoli, celuj w umyśle, ale nie staraj się tego osiągnąć zbyt szybko, świetni nauczyciele jogi, tacy jak BKS Iyengar lub Baba Ramdev, wkładają w lata praktyki zanim udoskonalili Asany.

Nad entuzjazmem podczas uprawiania jogi możesz uszkodzić lub nawet rozerwać mięśnie i więzadła, więc idź powoli, osiągniesz swój cel, ale poznasz swoje ograniczenia, stopniowo przezwyciężysz te ograniczenia.

Po sesji jogi wykonuj “shavasan” przez co najmniej siedem minut.

Unikaj spożywania ciężkiego posiłku przed rozpoczęciem jakiejkolwiek pracy, ale posiadanie lekkiego posiłku i wody jest bardzo dobre.

Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, ciesz się bezpieczną i radosną wycieczką do fitnessu.

“Dieta i ćwiczenia” – to mantra, za którą większość ludzi przysięga, gdy chodzi o utratę wagi w zdrowy sposób. Ale słowo “dieta” to coś więcej niż jedzenie na talerzu. Bardzo ważny składnik zdrowego

dieta to ilość wody, jaką osoba pije w ciągu dnia. Podczas gdy woda pitna nie jest magiczną pigułką, aby szybciej zrzucić te funty, brak odpowiedniego nawodnienia może sprawić, że utrata masy ciała będzie trochę trudniejsza.

Dlaczego musisz pić wodę?

Dlaczego musisz pić wodę?Woda pomaga prawidłowego funkcjonowania Twojego organizmu. Woda jest potrzebna dla szeregu reakcji chemicznych i procesów metabolicznych zachodzących w poszczególnych komórkach, tkankach i narządach. Ale jeśli nie pijesz wystarczającej ilości wody, te reakcje i procesy nie będą działać tak, jak powinny. A to może wpłynąć na ogólny metabolizm. Spójrzmy na niektóre sposoby, w jakie woda może ci pomóc w programie odchudzania.

Nie jesteś głodna … jesteś spragniony!

Czasami ciało nie jest w stanie odróżnić głodu od pragnienia . Więc jeśli czujesz się głodny i kuszony, aby zjadać posiłki o wysokiej kaloryczności, najpierw wypij szklankę wody. Może być tak, że jesteś spragniony, a szklanka wody sprawi, że poczujesz się pełny i nie będziesz mógł spożywać dodatkowych kalorii. Woda może pomóc Ci jeść mniej ZMYKAJĄCĄ wodę zanim zjesz posiłek ma swoje zalety w ogólnej utracie wagi , być może dlatego, że czujesz się pełny i dlatego jedzą mniejsze porcje jedzenia w czasie posiłku. W jednym badaniu ludzie, którzy pili wodę przed posiłkiem, zjadali około 75 kalorii mniej podczas posiłku. To samo w sobie może nie wydawać się dużo. Ale 75 x 365 (dni w roku) oznacza 27375 kalorii mniej w roku, co odpowiada około 4 kilogramowym odchudzaniu, bez większego wysiłku z twojej strony. Woda może pomóc trawić twoje jedzenie lepiej. Zmniejszenie ilości wody jest również ważne aby nerki działały prawidłowo i zmniejszały ryzyko wystąpienia kamieni nerkowych. Woda pomaga również zapobiegać zaparciom. Badania zdają się potwierdzać korzyści płynące z wody podczas odchudzania. Nie ma tu miejsca na omówienie wszystkich badań dotyczących utraty wagi i wody. Przyjrzyjmy się jednak dwóm badaniom: w jednym badaniu było 48 otyłych i otyłych dorosłych w średnim wieku, którzy zostali poddani diecie niskokalorycznej. Niektórzy z nich zostali poproszeni o wypicie około 500 ml wody przed każdym z trzech posiłków dziennie. Po upływie trzech miesięcy ci, którzy wypili dodatkową wodę, stracili około 2 kg więcej niż ci, którzy nie piją wody. Inne badanie dotyczyło tego, jak ludzie mają tendencję do przybierania na wadze, gdy dorastają. Badanie to przeprowadzono w ciągu 4 lat. Ci, którzy mieli większe spożycie wody i ci, którzy zastąpili ich słodzone cukrem napoje w wodzie, z biegiem lat mieli mniejszą wagę.